דלקת חניכיים FAQs

האם ניתן לבצע טיפולי חניכיים בהריון?

נשים רבות תוהות האם לפנות למרפאת השיניים במהלך ההריון, כאשר הן סובלות מאי נוחות במהלך חודשי ההריון בגלל דלקת חניכיים או בעיית חניכיים אחרת. למעשה, ניתן בהחלט לפנות לרופא השיניים ולהקל על המצב. רופא השיניים יכול לסייע בניקוי הפלאק המצטבר בחניכיים ובכך להקל על הכאבים.

השינוי ההורמונלי בגוף יוצר רגישות יתר ובעיות חניכיים מהותיות, שלעיתים יכולות להוביל לזיהומים ולבעיות חמורות. מסיבה זו לא כדאי לוותר על התור אצל רופא השיניים. במידה ואת סובלת מכאבים חשוב לפנות לרופא השיניים שיטפל בבעיה באמצעות תרופות המותרות לשימוש במהלך הריון וטיפולים עדינים שאינם פוגעים במהלך ההריון התקין.

במקרה של הליך כירורגי, כיצד בוחרים את הרופא המתאים?

במקרה ומתעורר צורך בניתוח, חשוב לבחור ברופא מנוסה ומיומן. בקשו המלצות מבני משפחה ומחברים שביצעו הליך כירורגי דומה, קראו חוות דעת על מספר רופאים ואל תחששו להתייעץ, לשאול ולעשות כל הדרוש על מנת להבטיח כי בריאות הפה שלכם תהיה בידיים הטובות ביותר.

מהו הטיפול בדלקת חניכיים?

סוג הטיפול והיקפו תלויים במצב החניכיים. לעיתים ניתן להסתפק בניקוי קפדני של האזור ובהסרת אבנית, בפעמים אחרות יש צורך בטיפול אנטיביוטי, ובמקרים בהם חלה החמרה במצב החניכיים, ייתכן ויהיה צורך בניקוי עמוק או בניתוח חניכיים, אותו יבצע רופא פריודונט המומחה לחניכיים.

כיצד תזהו דלקת חניכיים?

גלו ערנות והקדישו תשומת לב לכל תופעה מעוררת חשש כמו דימום במהלך הצחצוח, חניכיים נפוחים ובעלי גוון כהה מן הרגיל, כאבי חניכיים או ריח בלתי נעים שמקורו בחלל הפה. זיהיתם אחד מן הסימנים הללו? פנו בהקדם לרופא השיניים שלכם.

איך מטפלים בדלקת חניכיים?

על אף שצמד המילים "דלקת חניכיים" אינו נשמע כה מאיים, חשוב לדעת שדלקת חניכיים שלא תטופל עלולה להחמיר, לגרום לכאבים ולנזקים בחלל הפה, כמו נסיגת חניכיים ובמקרים קיצוניים אף אבדן שיניים, ולהצריך טיפול מורכב וממושך יותר. על כן, יש לאתרה ולטפל בה באופן מידי.