איך יודעים שצריך טיפול שורש? 3 סימנים שלא כדאי להתעלם מהם

טיפול שורש הינו טיפול עמוק בשן שנועד לסלק ולהגן על השן מפני זיהומים באזור ליבת השן. בגלל שמדובר בטיפול כל כך חשוב, קבלו 3 סימנים נפוצים שמעידים שקיים צורך בטיפול שורש.

טיפול שורש נועד כדי לחזק את השן, אולם חשוב לזכור שמדובר בטיפול פנימי יחסית, שבמהלכו הרופא מסלק ממש את החומר העוטף את השורש. מכיוון שלעיתים קשה לנו לדעת אם יש לנו צורך בטיפול כזה, ובשל חשיבותו של הטיפול, נדרשת שמירה על ערנות והכרת הסימנים לכך שאולי אתם גם זקוקים לטיפול כזה.

לפני בדיקה איך יודעים שצריך טיפול שורש, מה זה טיפול שורש?

טיפול שורש הוא טיפול עמוק שנועד לטפל באזור ליבת השן, היכן שנמצא השורש. ככלל, מדובר בהליך שעשוי להחליש את השן מכיוון שבמהלכו, מסלקים את החומר הנגוע שבתוך ליבת השן ומחליפים אותו בחומר מיוחד שימנע התרבות חיידקים ויגן על השן. לכן, אם אי פעם תצטרכו טיפול שורש, חשוב לבחור במרפאה מהימנה ומקצועית שתעניק לכם את התוצאות הטובות ביותר. כמו כן, זכרו שתצטרכו גם להגן על השן על ידי כתר איכותי. נשמע מעט מפחיד? אל חשש. טיפול השורש איננו נחשב לטיפול כואב ואף נחשב לכזה שמפחית כאב הודות ליעילותו הרבה.

> חשוב לדעת: התמדה בביקור אצל שיננית אחת לחצי שנה יכולה למנוע מצבים הדורשים טיפול שורש!

כאב תמידי בשן שלא טופל

הנטייה הראשונה שלנו, כשאנו חושבים על כאבים בשיניים, היא לחשוד שיש שם חור. אולם, חשוב לדעת שחור בשן שהוזנח, יכול להביא לזיהום שיגיע עד לאזור השורש. כאב כזה, שאצל חלקנו עלול להיסחב לאורך שנים, הוא הסימן הראשון שיש לפנות לבדיקה במהירות, כדי לגלות מה הבעיה. אגב, גם אם לא מדובר בצורך בטיפול שורש, סביר להניח שתצטרכו סתימה ממילא, אז הביקור במרפאה בעת כאב בשן לעולם לא יהיה לחינם.

דופק דימום ורגישות בשן

סימנים אלה יכולים להעיד על בעיה בשורש השן, במיוחד אם הם מגיעים ביחד. אולם, גם אם בעיות אלה מופיעות לבד, ייתכן ותהיו זקוקים לטיפול שורש. בייחוד אם הנכם מרגישים דופק בשן, חשוב מאוד ללכת לבדיקה מהר ככל הניתן מכיוון שהוא נחשב לסימן חמור לבעיה וזיהום באזור הפנימי והעמוק של השן.

הנכם זקוקים לפעולה שיקומית של השן?

אם המליצו לכם על טיפול שיקומי של השן, מבלי להזכיר את האפשרות של טיפול שורש, היינו מציעים לכם ללכת להיוועצות נוספת. באופן כללי, טיפול שיקומי עמוק שצריך להיעשות כדי להגן על השן, יכול להיגמר פעמים רבות בטיפול שורש. רופאים רבים, בוחרים מראש לעשות טיפול שורש כדי להגן על השן לאורך זמן, מאשר טיפול שיקומי זמני. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר במקרים מאוד ספציפיים, כך שרק אם אתם יודעים בוודאות שהטיפול השיקומי שלכם אמור להיות עמוק מהרגיל, צרו קשר לקביעת תור לטיפול אצל רופא השיניים שלנו בהקדם.